[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / bant / biz / c / can / cgl / ck / cm / co / cock / d / diy / e / fa / fap / fit / fitlit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mlpol / mo / mtv / mu / n / news / o / out / outsoc / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / spa / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vint / vip / vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y ] [Search | | Home]

How closely can something like this be replicated in real time/ingame

This is a blue board which means that it's for everybody (Safe For Work content only). If you see any adult content, please report it.

Thread replies: 29
Thread images: 5

How closely can something like this be replicated in real time/ingame graphics? What techniques are involved in good looking realtime fur and eyes?
>>
parallax occlusion
>>
>>563713
Chromatic abberation
>>
>>563722
mr.concept art
>>
>>563714
>>563722

Gastric bypass
>>
chicken cordon bleu
>>
>>564324
>>563739
delicious
>>
polygon modulation
>>
File: hairworks.jpg (100KB, 1280x720px) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
hairworks.jpg
100KB, 1280x720px
>>563713
Lots and lots of polygons.
Shaders, "fur effects" and whatever else look like absolute crap. Compared to just building it manually with polys, something like Neofur or Hairworks produces a similar result while destroying the performance just to add simple physics to it. Not especially good for anything besides plain hair because of the performance hit, and then also not great at that either.
>>
>>563713
Vulkan api is the only remotely way possible. Open gl or dx ain't handling that
>>
>>564400
> DURR VULKAN VULKAN DRRRRR OMG VULKAN DURRRRRRRR

You do not have even the slightest idea what you are talking about.
>>
>>564437
holy shit whats your problem

>>564328
you can do it through a shader. you can also do it via displacement or through hair boxes.
whatever fancy name you wanna call it, its always the same.
the reason to why its not being used is because it takes alot of extra work and time
>>
>>564438
Holy shit what's your problem? If you answer these questions correctly I will continue posting in this thread. However if you know the answer to these questions you should realize how autistic you sound bringing up Vulkan here.

1) Explain the main situations that Vulkan/DirectX12 gives an advantage over OpenGL/DX11.

2) Explain the challenges that make realtime hair difficult.

3) Explain the relationship between nVidia HairWorks and Vulkan.
>>
File: unchartedhair.jpg (519KB, 1920x1316px) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
unchartedhair.jpg
519KB, 1920x1316px
>>564438
Other way around, manually building the hair out of polygons and textures takes a longer time than shaders or hairworks-like solutions. It's also used more, despite being the more work-intensive solution, because it doesn't look like absolute garbage. Whod've thought???
>>
>>563713
Realtime fur is nowhere close to that quality. It's just to computationally expensive to draw lit filaments by any known method to get it looking like that. Type in a search string like 'real time fur research' into google and you'll find out where we are today.

'Geometry shaders' is probably your best candidate for getting an effect like that going. Most of the ones you see will be 'programmer art' so a clever tech-artist can prob push them to look a lot better than the examples we have.

Reason you don't really see any of those is that they're still too costly to make them worthwhile to attempt to implement in AAA games and such.
>>
I dunno what they used in Witcher 3, but that shit was great.

https://www.youtube.com/watch?v=JMGPKlpaIxI
>>
File: 87uId2y.jpg (214KB, 917x516px) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
87uId2y.jpg
214KB, 917x516px
>>565097
It's hairworks

>cut the framerate in half
>made a bear look like it was covered in short, thick pubes that culled from the render at the edges of the model before they were even offscreen

Yeah, really good.
>>
>>564462
Yeah anon, he's the one that sounds autistic alright.
>>
>>563713

Not got anything to add besides the fact that I went to college with the dude who did Rocket. He did Harvey Dent's melted head in 'Dark Knight' too.

Adam Dewhurst. Nice guy.
>>
>>565257
literally anyone could have done that. Those two examples are generic and forgettable as all hell
>>
>>565303

Nice troll.
>>
>>565304
>non sequitur
>>
>>565113
is there an open source alternative to this?
>>
>>565312
>autism
>>
>>565231
Did you just call that guy autistic for seemingly knowing things related to the original post? wtf man
>>
>>565407
TressFX (possibly "Purehair" now?), developed by AMD, MIT license. Dunno how well it does fur, only know of 3 games to have used it.
>>
>>563713
They are probably rendering every strand of fur and with full shading on it. Not gonna happen in real-time for a long ass time really. If ever.

A lot of people on this board don't seem to understand just how massively overpowered big budget render farms are.

I really wonder just how much ram it would take just to render that model.
>>
File: sdfsdfee.jpg (263KB, 1786x1038px) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
sdfsdfee.jpg
263KB, 1786x1038px
>>565672
Im rendering on a GTX980 and it's a fukkin nightmare
>>
>>565672
you could probably render it on any computer really. Would take fucking centuries though.
Thread posts: 29
Thread images: 5


[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / bant / biz / c / can / cgl / ck / cm / co / cock / d / diy / e / fa / fap / fit / fitlit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mlpol / mo / mtv / mu / n / news / o / out / outsoc / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / spa / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vint / vip / vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y] [Search | Top | Home]
Please support this website by donating Bitcoins to 16mKtbZiwW52BLkibtCr8jUg2KVUMTxVQ5
If a post contains copyrighted or illegal content, please click on that post's [Report] button and fill out a post removal request
All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.
This is a 4chan archive - all of the content originated from that site. This means that 4Archive shows an archive of their content. If you need information for a Poster - contact them.