[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vip /vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y ] [Search | Home]
4Archive logo
/bleep/
If images are not shown try to refresh the page. If you like this website, please disable any AdBlock software!

You are currently reading a thread in /mu/ - Music

Thread replies: 312
Thread images: 25
File: Bleep.png (119 KB, 438x437) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Bleep.png
119 KB, 438x437
Grime is /Bleep/

https://www.youtube.com/watch?v=26mBRucJogg
>>
File: 1310482311776.jpg (214 KB, 1033x451) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1310482311776.jpg
214 KB, 1033x451
oh grime is bleep is it?
didn't release a genre with no visual aesthetic could be bleep.
>>
>>51961045
morelli is the biggest cunt
>>
File: 1414411064467.jpg (230 KB, 1400x1400) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1414411064467.jpg
230 KB, 1400x1400
https://www.youtube.com/watch?v=MPsIeLazZRc
>>
File: 1310482311775.gif (2 MB, 2050x2500) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1310482311775.gif
2 MB, 2050x2500
>>51961113
the fuk is this shit
>>
File: 1416376903029.jpg (21 KB, 272x347) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1416376903029.jpg
21 KB, 272x347
>>51961113
the fuk is this shit
>>
File: 1405341681670.gif (2 MB, 2061x2610) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1405341681670.gif
2 MB, 2061x2610
>>51961113
the fuk is this shit.
>>
>>51961190
rip steves
>>
grime is shit freestyle over dumb garage beats

even american rap is better than this trash
>>
>>51961220
agreed.

i dont want to hear some jumpped up nig talk about how road he is.

i can do that in my spare time.
>>
File: james.jpg (114 KB, 978x972) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
james.jpg
114 KB, 978x972
>>51961207
Steves is dead??? what?? when????
>>
>>51961045
>tfw instantly lost all respect for Ron Morelli
>>
File: B4SnqheCQAAc0bu.jpg (825 KB, 1836x2448) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
B4SnqheCQAAc0bu.jpg
825 KB, 1836x2448
>check ben ufos twitter
>see this
>>
>>51960286
Anything is /bleep/ nowadays, can't wait for Big Room to be /bleep/
>>
>>51961220
mite b trash but it's still bleep
>>
>>51961107
>>51961283
really
>>
>>51961045
based rahn telling it like it is
>>
>>51961267
16 hexagon Es
>>
File: K9_MITC_Cover_Art.jpg (493 KB, 1200x1200) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
K9_MITC_Cover_Art.jpg
493 KB, 1200x1200
https://www.youtube.com/watch?v=BJ1rn_myWH4
>>
Some nice Dub Techno
https://www.youtube.com/watch?v=SunL3gmZwLw
Also some Tech House or whatever that is
https://www.youtube.com/watch?v=ARPrVoLooLM

Reminder that this is the best Omar-S track
https://www.youtube.com/watch?v=wUJ7qErI7ME
>>
File: image.jpg (10 KB, 400x400) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
image.jpg
10 KB, 400x400
Anyone still remember Floating Points? This EP is so awesome, and imo very original
>>
>>51963817
>still remember

the guy released a single literally like today and it's been a major point of discussion for weeks lol

but yes shadows EP is one of my favourite releases of the past few years, no doubt
>>
>>51963817
He released some new EPs this year
https://www.youtube.com/watch?v=1LtsjqgF6fw

I also really like Vacuum Boogie
https://www.youtube.com/watch?v=CfBoZhTanw0
>>
>>51961107
>>51961283
>>51963390
How stupid are you
>>
Actual bleep.
https://www.youtube.com/watch?v=CKq8DkBk_GA
>>
>>51964235
extremely
>>
http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?2328

RA top djs of 2014 is out
>>
>>51964565
P.O.S list

all big room DJs basically

nice to see ben ufo climb a couple places, thats about it
>>
>>51964565
ridiculous that pangaea isn't on there
>>
>>51964565
Nice to see my old flatmate is on there again but never see him posted here or anywhere, ever
>>
>>51964825
goodness me what a cryptic post
>>
>>51964801
I saw a Pangaea set a few months back and was a bit disappointed tbh. Alex Coulton supported and was better imo.
>>
>>51964846
unrelated but did you hear circula got on the bonus tracks of the new keysound comp? big tings
>>
What's /bleep/'s thoughts on the new Proxima record? A lot of it really threw me for a loop, but overall I found it to be incredibly rewarding listen for an album I had no idea was even set for release. fucking shitty Tempa marketing.

https://soundcloud.com/proxima-music/sets/alpha
>>
Who the fuck is Dixon?
>>
fuck innervisions.

>>51964921
the best of the innervision lot, but still, fuck innervisions. well actually, henrik schwarz and recondite are the best of the lot, but they obviously aren't featured on the best dj list.
>>
>>51964921
a famous dj
>>
>>51964565
pretty good, especially the top 20

very biased to techno and house tho. can't believe someone like oneman isn't even in the top 100
>>
>>51964965
welcome to ra
>>
>>51964965
hello eoin how are you mate
>>
>>51964965
>oneman
>good

>>51964863
Nah I didn't but yeah he's doing pretty well in general. Seems to be producing more dubstep stuff nowadays from what I've heard though.
>>
>>51965034
>>oneman
>>good

please tell me you are joking.
>>
>>51964936
Recondite's latest album was wack tho
>>
>>51965034
u might not think he's good, but he is a pretty huge name. i suppose ra is really just about techno/house tho so w/ever
>>
>>51965060
>i suppose ra is really just about techno/house tho so w/ever
yep
>>
>>51965034
its true, this one will always be too much though https://www.youtube.com/watch?v=c5qB3bvGnuM
>>
>>51965001
jokes
>>
>>51965123
Ay that one's aight.

>>51965045
He's alright, not really that good though. Just plays really bait hip hop and 2000s R&B in between the newest bass/house tracks.
>>
>>51965157
>bait hip hop
is this a thing now?
>>
>>51965189
he regularly plays niggas in paris and stuff like that
>>
>>51965189
have you ever seen oneman?
>>
>>51965189
what do you mean "is this a thing now"?

it just means hip hop that is bait...
>>
>>51965258
i know, but I already got tired of everything being called "bait house" and whatnot, idk
>>
>>51965285
'bait' is just an adjective, same as any other
>>
>>51965157
what's wrong with that, also wtf is "bait" hip hop.
>>
>>51965312
hip hop that's bait
>>
>>51965312
>>51965258
>>51965189
Americans pls go
>>
>>51965312
if a track is bait, it usually means a track that is known and loved by a lot of cunts/dickheads, and is commercial relative to the other tunes being played
>>
>>51965363
i hate to say it but this is kinda true, youve gotta at least be aware of what is frowned upon in underground dance music culture even if you don't agree
captcha: usuckas ways
>>
>>51965363
>>51965380
epic fucking memes

>>51965364
that is a retarded concept.
>>
>>51965364
That sounds retarded tbh
>>
>>51965399
lol
what tunes do you listen to? i cant guess
>>
>>51965437
what tunes do i listen to? what are you implying?
>>
>>51965363
i'm not american. i just explained to him that saying "bait hip hop" just means "hip hip which is bait"

"bait" is slang in the uk for "obvious" so it just means "obvious hip hop" ie hip hop which is popular and commonly played
>>
>>51965480
bait means sketchy bruv dont kno what u call ends probs kent lol
>>
>>51965480
>>51965492
>can't even settle on a definition for their memes
>still memeing all over the place

stop this bullshit and behave like normal people for once.
>>
>>51965503
jokes
>>
>>51965521
nobody's laughing.
>>
>>51965492
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bait

i'm from south east london...
>>
File: too-old1.jpg (21 KB, 624x352) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
too-old1.jpg
21 KB, 624x352
>>51965480
>>51965492
And there was me thinking bait was used in fishing.
>>
>>51965533
lol ur probs american innit
>>
[chavposting intensifies]
>>
what other djs do 130 jungle sets? so far i've only seen benton and mella dee
>>
>>51965532
fair im from birmingham anyways
i can see how my definition came from yours, its on that page too
>>
Anyone willing to share J.Tijn's new 12" called Flat?
>>
new bkey track nice one

http://bkey.bandcamp.com/releases
>>
Fact is officially unsavable
>>
>>51965551
etch, detboi, cluekid and jkenzo have made tunes like the ones youre on about but i don't know about their sets:
>>
>>51965663
yeah, i like em. of that only seen jkenzo dj recently but he was just doing his dubstep ting. detboi is wicked as well but does he dj?

it's just like my favourite thing to go and dance to these days. i mean occasionally it gets dropped into other people's sets and everyone goes nuts. i wanna find a full night of it tho
>>
>>51965714
i reckon it's almost better when its used as a weapon in an otherwise breakless set
>>
File: cover.jpg (53 KB, 500x500) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
cover.jpg
53 KB, 500x500
https://www.youtube.com/watch?v=pNIwlELQSyg
>>
>>51965649
The magazine?
>>
>>51965731
yeah, i know what u mean. like what hackney parrot was for ages haha

just wanna see what a full set is like tho some time. most i've heard was benton did like 15 mins of it str8 at one of those rinse brick lane pop up nights and it was pretty mental

seeing mella dee next friday at fabric so we'll see what he brings
>>
http://www.youtube.com/watch?v=vic1WSkWMUg
>>
>>51965790
What about Sully?
>>
>>51965790
i'm seeing benton and mella dee this friday so i'll let u know boss
>>
www.last.fm/user/rootertunes

post urs lol
>>
>>51965839
antwerp eh

see you there mate
>>
>>51965790
special request at boomtown did a good half hour of it, then the second half was ridiculous 175 jungle

also my mate was looking at special request's slot on the program earlier that day and said 'who do you think the special request will be? i'm hoping camo and krooked'
>>
>>51965815
http://www.youtube.com/watch?v=wNev5VSmrRw
>>
File: lastfm.png (5 KB, 494x64) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
lastfm.png
5 KB, 494x64
>>51965882
nice
>>
>>51965897
woioiii
what have you been to in manchester recently?
>>
>>51965931
ya lol

did u add me tho
>>
>>51965839
cool. it'll probably be the same as usual tho. i wanna find a dj that plays it all night

>>51965827
nice. thanks. not seen him before. kinda conflicted on what to do on my friday now. check out sully in brixton or go to the ram night at fabric. been to a lot of ram nights but chase and status at fabric might just be too much madness to pass up. ugh, why is like so difficult?
>>
>>51965942
nothing, been at uni

last thing i went to was kahn @ antwerp in september
>>
>>51965994
mate i was there too
where you at uni?
>>
>>51966017
bristol, you?
>>
>>51965882
http://www.last.fm/user/matt5120
>>
>>51966034
added :)
>>
>>51961939
Ben UFO looks like what Thom Yorke would look like if he came out normal
>>
>>51966108
fucking rofl
>>
whats the best club you've been to and why?
also has anyone here aculy been to berghain
>>
http://www.ustream.tv/channel/om-unit

calling all junglists
>>
>>51966032
weird tings i'm from bristol (ish) and am now in manchester
>>
>>51966147
this is a live stream of Om Unit playing jungle tunes btw
>>
>>51961939
is that tensnake
>>
>>51965492
tfw from kent :/
>>
>>51965882
http://www.lastfm.fr/user/brotoped
>>
>>51966409
added, hehe :)
>>
oy lads
>>
>>51966140
dance tunnel

it's small. has a funktion one. filled with smoke. security are really nice. the ceiling is low enough to touch. books big djs. minimal lights. photos aren't allowed. they don't over fill it. you actually have room to dance and not be crushed. entry is cheap. crowd is always completely loved up. people don't stare at the dj. hugs off strangers. dancing with strangers. nice chats. people will buy each other drinks and stuff

never had a bad night there

deffo my "go to"
>>
>>51965882
>Your musical compatibility with rootertunes is Very Low
Music you have in common includes The Orb, GusGus, DMX Krew, Sd Laika and Head High.

>>51966034
>Your musical compatibility with matt5120 is Low
Music you have in common includes Sully, Wen, Freddie Gibbs & Madlib, J Dilla and DJ Shadow.

>>51966409
> Votre compatibilité musicale avec brotoped est Inconnue
Music you have in common includes... nothing
>>
>>51966515
What's wrong with staring at the DJ?
>>
Is there a subgenre of /bleep/ that rejects anachronistic tropes such as vinyl and 4/4 rhythms?
You can dance to 7/16 you know.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bulgarian_dances
Basically Intelligent Bleep
>>
>>51966527
whats yours? can i see?
>>
>>51966570
Only if you can guess
>>
>>51966536
oh, idk. it's not too bad. i don't mind it at all really

it just can be nice when u've got everyone like facing and interacting and dancing with each other and chatting and stuff
>>
>>51966536
DJ worship is not cool

DJs are there to get you dancing. You can't dance with others if you're all staring at some twat DJ doing the messianic pose.
>>
>>51961283
>having respect for L.I.E.S. or anything associated with it
>>
>>51961045


>>no visual aesthetic

>implying music needs to satisfy the eyes as well as the ears

2/10
>>
>>51966580
>>51966589
I usually go upfront, to be closer from the sound, and because I usually have enough room for myself. I like to see what the DJ actually look like, see what he's doing, but I don't spend my time watching him, and that never stop me from interacting with other people.
>>
https://soundcloud.com/drumandbass/gerra-stone-lies-edmcom-premiere


https://www.ramrecords.com/shop/vinyl/prgram024


Gerra & Stone coming through with the goods as usual.
>>
>>51966678
also i've found that if one doesn't dj watch you start to notice that you're seeing some of the same people night to night and u can get talking and make friends with them and stuff. like you're never gonna make that meaningful relationships from clubbing but it's cool to see someone you know and ask them what they've been up to and how their nights going and stuff

but yeah, it doesn't really matter. just do what u want innit. that's the most important thing
>>
>>51965480
Yeah whoops sorry m8, didn't mean to reply to you.
>>
>>51966823
lool, yeah. was bare confused fam
>>
>>51965480
>popular tracks are bad

fucking I'm so glad I'm in America so I don't have to deal with this scene bullshit. You people are worse than 14 year olds girls
>>
File: Guardian of rufff.jpg (92 KB, 400x400) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Guardian of rufff.jpg
92 KB, 400x400
what I'm enjoying today
>>
>>51966864
You suck at dubs
>>
>>51966881
It's not that popular tracks are bad. For me it's that
1. A lot of the fans of that kind of thing/the stuff Oneman plays are bellends, and I don't want to go places where everyone is a bellend
2. If I go to see a DJ I want it to be pretty much all dance music, not house tracks interspersed with hip hop
>>
>>51966881
nah, it's just like tracks that you've heard a million times can get boring. anyone can make a set comprised of "essential bangers" or w/ever and drop it and people will sort of like it but it's so much more rewarding to go to a night where the dj is kinda challenging you and playing music on the edges of what you'd normally hear and it ends up blowing your mind

i suppose this is a culture difference yes. because as an american u probably very rarely get to go clubbing. but in places where clubbing is the norm, it gets kinda boring when you've heard a tune for the 20th time or w/ever. even if it is technically a good track
>>
>>51966911
luck is not on my side weenies
>>
>>51966666

Go to bed, Southwestern-Ontarian Satan.
>>
>>51966993
>as an american u probably very rarely get to go clubbing

this is just not true at all
>>
>>51967046
what nights u been to then recently m8?

americans in these threads are constantly complaining that they'd love to go clubbing but there is nowhere for them to go that plays /bleep/ music
>>
>>51967078
reconstrvct fam
>>
>>51966962
>I don't want to go places where everyone is a bellend

so it has less to do with his abilities to DJ and select and more about the crowd? I can understand that

>>51966993
No i live in a pretty good area where DJ Pierre plays 2-3 times a month, he brought Theo Parrish and Glen Underground last month which was cool.

I dunno I would love to see Oneman. I like hip-hop, RnB, house, techno. All that biz in one set would be cool
>>
File: 1399251594761.jpg (66 KB, 623x469) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1399251594761.jpg
66 KB, 623x469
>>51966993
>as an american u probably very rarely get to go clubbing
this shit again...
not even humorous anymore
>>
>>51967078
we would love to go somewhere where there are 3-4 nights a week to choose from and not just the 1-2 good ones in our city that's where that comes from m8
>>
>>51967137
1-2 good ones a month*
>>
>>51967161
lol
>>
>>51967113
when was that? i suppose in my original point what is important is the frequency. like if u don't go clubbing very often that tunes probably don't seem to be overplayed because u won't be hearing them that often

in the uk for instance, most people i know go clubbing twice a week. sometimes three times and once at a minimum. so obviously we're gonna have to deal with hearing stuff too often
>>
>>51967218
>most people i know go clubbing twice a week. sometimes three times and once at a minimum

how fucking rich are your friends? unless some of the nights they go to are your standard shit student nights, that is just not feasible for most people. pretty much everyone i know is big into dance music but once a week is standard, usually less
>>
>>51964565
>2014
>scuba still in lists

ayy lmao
>>
>>51967119
Well, it's 50/50. See my second point. He's not bad at mixing, I just don't like his selection that much.
>>
>>51967303
richer than average tbh

but clubbing doesn't have to be expensive. get ur tickets in advanced and entry is usually only £10 or something

u wanna do drugs, buy em online. can get some nicely dosed eccies for only like £5 each

if u wanna drink just buy tins from the supermarket and hav em at a m8s first or go to a cheap pub. then maybe have a tin or two on the way. maybe split some weed if you want. and buy just a drink or two inside. because like tbh if you're into your music, and you're going to good clubs, you shouldn't really need to get fucked up to have fun and dance

why do you think it's expensive?
>>
>>51961113
turn the fuckkk upppppppppppppp SOSAA BABYY #300
>>
what's the difference between drum and bass and jungle

whats is tech house

no b8s here m8s, never heard a decent answer tbh and i just want to know lol
>>
>>51967705
because when you have a budget of like £80-90 a week and a night out ends up costing at least £20, doing it more than once a week is just a stupid idea. this is a very normal thing, going OUT out 2/3 times a week is not normal unless youre not in education or work
>>
>>51967784
various degrees of shit
>>
>>51967784
>>>/google/
>>
>>51967784
AFAIK
Jungle is all derived from the amon break.

Drum and bass isn't.

Feel free to call me a faggot if you have a better explanation
>>
>>51967784
Tech House is House with Techno elements
>>
>>51967844
full time work*
>>
>>51967853
but there are lots of different breaks used in jungle that aren't amen breaks?

is drum and bass just white person jungle
>>
Can you guys recommend artists, lps or eps that evoke a feeling of the middle east?
Not something like Muslimgauze, but 'traditional' bleeps, proper bangers but maybe islam/arab themed?

For some reason I really like that aesthetic, not even a mudslime myself.
>>
>>51967906
no, drum and bass is a genre that developed out of jungle in like '95/'96 when people looked for a straighter, more militant, mechanical groove. so the breaks were programmed to have a more regular repeated drum pattern, and most of the elements apart from the basslines were stripped back, including all the ragga samples etc.
>>
>>51965882
>>51965931
>>51966034
>>51966409
>>51966527
stop it
>>
>>51966342
new andy scott duh
>>
>>51966342
new yung lean duh
>>
>>51967705
>buy em online
where sr got shut down
>>
>>51967967
cool, thanks for the info m8
>>
>>51967906
There are hundreds of breaks
>>
>>51966342
new yung gud duh
>>
>>51966342
new run the jewels duh
>>
>>51968018
>>51968044
>another s/t bleme
im starting to lose count
>>
>>51967940
UHH? HELLO??? BLEEP????
>>
>>51968070
yeah i know, which is why i'm questioning that guy who said jungle is only amen
>>
>>51968111
nice trips duh
>>
>>51967940
try Acid Arab.
>>
>>51967940
fatima al qashitty lmao
>>
>>51966342
new The World Is a Beautiful Place & I Am No Longer Afraid to Die Duh
>>
File: kill bouligas.jpg (150 KB, 600x714) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
kill bouligas.jpg
150 KB, 600x714
reminder to report and ignore btw m8s
>>
>>51967940
https://www.youtube.com/watch?v=3llSDQ4pgmw
>>
>>51967940
do random tracks with middle eastern samples count
>>
>>51968203
>reminder to report and ignore btw m8s
no wtf all that will do is bring the janitor here to kill bleep for days on end again
>>
>>51968261
>implying that s/t duh thing doesn't kill threads

did you see it yesterday fam. best bleep in time and as soon as fake s/t showed up it died

would rather janitor than fake s/t
>>
>>51966342
new swans duh
>>
>>51968275
m8 are you forgetting the last big skirmish when everyone was reporting people and there was barely anyone even posting
janitor deleted like 3 threads
>>
>>51967784
mostly jungle uses sampled breakbeats fucked up really much and drum & bass uses individual drum samples which form a drumloop that does not really go mental
>>
>>51966342
new n*ggers on the moon duh
>>
https://www.youtube.com/watch?v=2En93fR_09w

ben ufo playing this tune at 8 am over function one was quite a moment m8s
>>
>>51968386
>tfw clubs near me almost always shut at 5, occasionally 6, but the other night at Perc Trax label showcase at 3:30, because the venue didn't think there were enough people in the club to make it worth staying open, money-wise
>>
Where can I download sample packs for free?

Not those royalty free shitty ones, I mean pirate them.

audioz.info is good but their servers are slow as fuck so I need somewhere else
>>
>>51967218
I'm guessing you're all rich kiddies either NEET or doing some doss subject at uni with no other interests then?

How do you find the time, money or stamina? I'm still feeling a bit rough from Saturday night, but I am closer to 30 than 18 and I tend to drink my own body weight in beer when I go out...
>>
>>51967269
gimme a hand buddies
>>
>>51968450
it's not that good all the time, nights get fun from 6 am onward most of the time
>>
>>51968450
>tfw leaving clubs mid-morning or later disorientated and stinking and having to mingle with Normal People doing Normal things

I left a club at 11am once and it was about 25 C outside. Horrendous.
>>
>>51968386
where was this?
>>
>>51968600
>>51968559
It was alright in the end anyway, went to an afterparty at some house with a qt techno grill.
>>
>>51968464
get on www.torrentshack.net

there's loads
>>
>>51968464
tpb
Vintage Drum Machine Samples
>>
how about bleep last.fm group?

or is there one already?
>>
File: sterns_31-12-92_b.jpg (71 KB, 381x530) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
sterns_31-12-92_b.jpg
71 KB, 381x530
>>51968495
Thats why they invented little white pills.

All nighters on Saturday, back to school on Monday.
>>
File: 213.jpg (23 KB, 550x412) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
213.jpg
23 KB, 550x412
>>51968643
>qt techno grill
>>
>>51968675
new last.fm duh
>>
>>51960286
Did they use the same producer as Dizzee Rscal?
>>
>>51968619
trouw
>>
>>51968675
yeah i want to make one right now but my last fm isnt bleep enough
>>
What does /bleep/ think of the new Culprate album that came out today?

Sample: https://www.youtube.com/watch?v=m6uGdnOBNxY
>>
>>51968684
I can still do all nighters on alcohol alone and get up on Monday. I feel like shit, but it's possible.

Pills, mandy, whatever, tend to have a longer effect on me and I'd probably be in an even worse state on Monday morning. It has been a while since I've done anything stronger on a night out though.

I have bad memories of having to help a cocaine comedown with poppers.
>>
>>51968920
>poppers

Holy shit I had forgotten all about them. Being 15 probably helped, not sure I'd be good on a Monday morning anymore if I tried to pull an all-nighter now.
>>
>>51968047
i buy mine off evolution. agora is also meant to be good

>>51967844
you're a student then? i'm in full time work. so i just spend my money on clubbing like i would on any other hobby, of which i don't have many. £40 a week's not that much to do something that you love. like half my other raving mates are working as well, the other half are mostly in their final years of uni. they somehow manage. get a part time job or be more frugal in other parts of your life? idk
>>
Rober Hood RBMA interview

Really love this "history" shit. Also, does anyone know the track @15.58?
I think I heard it before and its by UR
>>
>>51969268
shit, forgot link
https://www.youtube.com/watch?v=B0L_owZu-9Q
>>
hey guys does anyone have an id for the acid track around minute 31 of nina kraviz's boiler room berlin set ? it's not on mixesdb

http://youtu.be/xogJgUteDAs?t=31m19s
>>
>>51969268
dude loves God a lot
>>
>>51969482
no but it's good isn't it
>>
>>51969571
Yes and he also uses that a lot on his music (floorplan moniker)
>>
>>51969573
its sick as hell and there is no id on it anywhere in spite of this set being almost two years old. fuck this gay earth. fuckin fags on mixesdb prioritized whining about "muh sloppy mixing" over looking for the track
>>
>>51969705
i've probably watched it before but i'm watching it again now and it sounds good to me
>>
>>51964565
To the people getting upset about names missing from the list, you have to remember that a huge amount of these votes come from Ibiza and festivals, because that's where RA's core demographic is.
>>
>>51965034
>>oneman
>>good
Wow fucking thank you, I'm glad someone else realises that he's not a great DJ. People always bunch together him Ben and Jackmaster those boys aren't even in the same league.

And Ben UFO isn't even the best DJ in his crew.
>>
>>51964565
lmfao the top five is all tech house. this is the actual taste of ra readers, who unironically think they're sacred guardians of good taste because they're very vocal about not liking EDM
>>
File: richarddjamesii.jpg (829 KB, 900x898) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
richarddjamesii.jpg
829 KB, 900x898
Hello everyone i'm new to your thread
Can you please post some good tracks/albums that similar to this:
http://www.youtube.com/watch?v=va4OyeQHbr8
http://www.youtube.com/watch?v=oWL4KVUFdbU
>>
>>51969950
jackmaster sucks ass

>And Ben UFO isn't even the best DJ in his crew.
who would that be ? i saw pearson sound dj twice and was far from impressed
>>
>>51969979
lurk moar
>>
>>51969950
>And Ben UFO isn't even the best DJ in his crew.

definitely not true, ive not been more consistently wowed by any DJ as much as him, let alone any DJ in that group of friends
>>
>>51965731
I agree, I'm waiting for the day I can bang this out from a brief silence in a small dark club
https://www.youtube.com/watch?v=9-AObPfWb14
>>
>>51969979
you have to listen to the entire L.I.E.S. catalog now + related labels
>>
>>51969987
really rated pearson sound every time i've seen him

except for the time he dropped something from untrue at peak time. i loved it but it also killed the energy, kind of a bad move tbh
>>
>>51969979
>new to bleeps
>wants more like jons hopkins and inhalants

wtf lol lmao

lmao
>>
File: ayy.jpg (18 KB, 333x333) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
ayy.jpg
18 KB, 333x333
lmao
>>
Official Hessle Audio producer ratings

S-Tier : Pangaea

A-Tier : Pearson Sound, Objekt, Elgato

B-Tier : Joe, Blawan, Bruce

C-Tier : Bandshell, Pev

D-Tier : James Blake, Cosmin TRG

E-Tier : Untold (lmao)
>>
File: 3334g3.jpg (110 KB, 350x350) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
3334g3.jpg
110 KB, 350x350
Woah, did I find my AOTY or what. This thing is brilliant and already a second wonderful Scissor & Thread album this year.
>>
>>51970181
i haven't listened to a single release from jb's label lol
>>
>>51970181
don't do it m8... i don't know why i bother tbh. that airhead one was probs 2014's most depressingly shit release
>>
>>51970243
Do you have a link to that? Been meaning to hear that
>>
>>51970270
meant for >>51970254
soz

>>51970233
what is S-tier? also blake's hessle release is great stuff
>>
>>51970181
m8 that is a tune
>>
>>51970279
I got it from nodata.tv.
>>
>>51970318
leave it out summer fam
>>
>>51970233
>pev
>not S-Tier
>>
>>51970233
>C-tier : Bandshell, Pev

lmao dance til the police come is one of the biggest tracks on that label. in fact he is one of the most consistent and forward thinking producers to ever come out of the south west... bet youre the same guy who said pev is 'lad techno'
>>
>>51970181
"and i couldn't care less about your mother"

lmfao
>>
>>51970365
just saying, real recognize real
>>
>>51966678
>not being so fucked up on ketamine that you can't see shit at all
what kind of music do you dance to, house?
>>
>>51970412
also the bandshell release is some serious heat

man just needs to change the list to everyone being real good except for bruce, cosmin trg and untold
>>
>>51970412
>lmao dance til the police come is one of the biggest tracks on that label

Seth Troxler is one of the best djs on the planet. You're point ?
>>
>>51970233
>objekt above pev
"no"
>>
>>51970424

>actually consummating in the use of any drugs at all

what are you 20?
>>
>>51970448
>also the bandshell release is some serious heat
only one track on that ep was enjoyable. bruce's debut EP had 3 really good tracks he should be higher
>>
>>51970455
your post makes no sense

my point is that pev is an excellent producer, i'd put him on a level with pearson sound and objekt easily
>>
>>51970492
you're too much of a fassymon for bandshell

cant handle the white noise yeh bruv

lmao
>>
>>51970462
25
you don't know shit about a song until you've heard it in at least three or four different states of fucked up. you probably also listen to music through apple earbuds
>>
>>51970455
>Seth Troxler is one of the best djs on the planet

lol not a chance his track choice is dull and uninspired, and his mixing is bog standard
>>
>>51970460
I only put Objekt in tier A because Cactus is brostep. I know it's soon going to be fashionable to hate on Objekt because he's so unanimously liked but porcupine is a better track than pev's entire output. sorry pal
>>
>>51970569
have you actually heard anything by pev?
>>
>>51970562
>lol not a chance his track choice is dull and uninspired, and his mixing is bog standard

that's exactly my point you fucking retard
>>
>>51970569
cactus isn't brostep, it's a parody of brostep.

and before you try and start the whole argument again, here's source

http://www.dazeddigital.com/music/article/13367/1/objekt

>When I wrote Cactus (this was actually in 2010, before my first record even came out) I literally thought of it as a comedy song, an ode to Rusko if you like
>>
>>51970616
explain how pev is any of those three adjectives then

>dull
>uninspired
>bog standard

he is literally the opposite of those things, he has a signature sound that no one else has managed to copy. he manages to blend genres while keeping things fresh and rhythmically interesting as well. he was one of the first producers to push dubstep's boundaries and he's continuing this experimentation to this day. completely not a bog standard producer
>>
>>51970604
you were probably still having arguments about animal collective on this board when i first did. he makes good tracks but if you think he's more innovative or influential than the producers i put above him you're fucking retarded
>>
>>51961045
for some reason everytime a DJ thinks he has to preach I want to brutally sacrifice a chicken to make the rain god make it rain
>>
>>51970687
[tips fedora]
>>
get2kno https://www.youtube.com/watch?v=DZmmXaKxL7s
>>
>>51970686
lmao have you any clue how innovative and influential tracks like erstwhile rhythm, roll with the punches and infinity is now were/are? stop talking mate you're simply lost
>>
>>51970714
yesyesyesyes out to the manny crew
>>
>>51970687
good job it's not a real quote or retards might think the pies fonz actually said that!
>>
>>51970686
>objekt fanboys getting this defensive
lel
>>
>>51970686
Peverelist is actually incredibly influential and innovative... at least, far more than Joe, Blawan, Bruce, Elgato, and probably more influential than Objekt and possibly Pearson Sound as well... his early stuff changed a lot of tastes and styles in the dubstep scene. And the livity sound stuff has been really influential as well.
>>
>>51970738
antwerp this friday?
>>
>>51970558

you're so fucking lame i hate going to venues with people like you all around who feel the strongest need possible to get as fucked up as they can. Hope you overdose lad
>>
>>51970785
probably
>>
>>51970787
watch that edge bro
>>
>>51970770
lol, just because you were listening to NMH on a crosley a few months ago
>>
>>51970796
safe
>>
>>51970686
>if you think he's more innovative or influential than the producers i put above him you're fucking retarded

cant stop laughing

fucking idiot looooooool

look up the word "bristol" and you will find the word "peverelist" next to it

do some reading m8 you dont have an inkling
>>
>>51970885
>that kind of production was standard at the time they were released

just stop talking

you're so clueless it's hilarious
>>
>>51964565
who the fucks dixon
>>
>>51970831
hahaha that's why he's sucking up to classic Bristol producers on his new label : surgeon, amus, errorsmith... that Bristol influence
>>
>>51970988
a better dj than skream, maya jane coles, seth troxler, richie hawtin and ben ufo, all of whom are tje finest tech house djs of our day and age
>>
>>51970988
;)

>>51971123
>dixon
>better than ben

not even close.
>>
>>51971136
if ben ufo was a better dj more people would have voted for him and he would have topped the top 100
>>
>>51971311
nice logic mate
>>
>>51971332
innervisions is also a better label than hessle, since there are more innervisions djs in the ra top 10 than there are hessle djs. suck it up hessle fanboid
>>
>>51971363
nice logic mate
>>
>>51971399
deal with it bi0tch
>>
holy shit

Fuck this new captcha bollocks, lets go to musikchan
>>
>>51972259
whats wrong with it? its better
>>
>>51971363

i don't see why people hate innervisions so much. i dislike crosstown rebels more.
>>
>>51972361
Its like 3 steps now, how is this better?
>>
>>51972490
i absolutely agree, not only they are finally properly appreciated by the venerable ra top 100 but they've also released classics such as uuuhhhh laurent garnier's awful comeback ep in 2008
>>
>>51960286
>/Bleep/
The fuck is /Bleep/?
>>
>>51972706

Sorry man, I guess I should spin more Art Department records instead of hating a label that does literally nothing.
>>
https://www.youtube.com/watch?v=DzPYVAsgoAE
https://www.youtube.com/watch?v=YVnXN43PXa8
>>
>>51972521
no its not, you tick a box and that's it?
>>
>>51973130
Fuck.

Why do I tick it and still have to type the captcha anyway?
>>
>>51972839
DJ-focused dance music. mainstream edm stuff doesnt count because everyone here hates it
>>
is old school hardcore bleep or bloop?
>>
>>51973150
It doesn't work for everyone. I have to type captcha too
>>
>>51973190
you mean like breakbeat hardcore? bleep for sure
>>
>>51973201
it does that when you block some google javascripts (with privacy / adblocking addons)
>>
>>51973239
ok it does that to me too now for no reason (posting too often or whatever)

at least if it properly worked with just keyboard...
>>
>>51973239
>disable adblock
>disable ghostery
>disable https everywhere
>still need to type captcha

ffs
>>
>>51972933
i have no idea what art department is
>>
>>51973335
http://www.discogs.com/artist/1927726-Art-Department-2
>>
>>51973360
yea i guessed they were musician. what's the point ? what are you trying to say by comparing them to innervisions ?
>>
>>51973190
Since you are already asking about oldskool hardcore, I can use you to dump this playlist of unreleased hardcore tracks I came across a few days ago.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLl2S7glTQP2Oitoe8xmRjHwtVCrAXtT23

Some nice stuff in there, 93/94 style
>>
alright lads, does anyone have that picture of all the /bleep/ tshirts?
>>
>>51970233
>BRUCE
>BLAWAN
>SAME TIER AS JOE

LAUGHING
MY
ASS
OFF
>>
>>51972490
i also dislike crosstown rebels more, i think literally everyone does. doesn't mean innervision are good.
>>
>>51970492
>bruce's debut EP had 3 really good tracks he should be higher
Lol, what?
One good track, one annoying and one forgettable.

Bandshell's release is great.
>>
>>51973150
Are you a robot?>>51973190
>>
>>51973929
i don't but here's an essential /bleep/ pic
>>
>>51973990
yea joe sucks dick he should be lower. i went to a skrillex set once and he mixed claptrap into bring in the katz. wish i was trolling
>>
>>51974154
Very droll m8
>>
what's wrong with Untold
>>
>>51974205
>joe sucks dick

jesus christ what has happened to the poster quality in these threads
>>
>>51974310
nothing, that guy is a retard
>>
>>51974378
lol @ you getting mad over "joe sucks dick" and not "i went to a skrillex set once" as if it wasn't a clear fakepost anyway
>>
>>51974460
skrillex genuinely plays those tunes, seen em both on youtube played by him... gotta hand it to him
>>
>>51974510
i added bring in the katz for verisimilitude because i knew he actually played it but i didn't know about claptrap, lol if true
>>
new thread
>>51974918
Thread replies: 312
Thread images: 25
Thread DB ID: 25388



[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vip /vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y] [Search | Home]

[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vip /vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y] [Search | Home]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.
This is a 4chan archive - all of the shown content originated from that site. This means that 4Archive shows their content, archived. If you need information for a Poster - contact them.
If a post contains personal/copyrighted/illegal content, then use the post's [Report] link! If a post is not removed within 24h contact me at [email protected] with the post's information.