[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vip /vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y ] [Search | Home]
4Archive logo
/bleep/ general
If images are not shown try to refresh the page. If you like this website, please disable any AdBlock software!

You are currently reading a thread in /mu/ - Music

Thread replies: 325
Thread images: 34
File: bleep.png (377 KB, 600x600) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
bleep.png
377 KB, 600x600
Since the last one got deleted for whatever reason let's see if this one can survive the night: anyone out there?

What are you listening to? It's 2:00am and I've got Terekke - YYYYYYYYYY on. Chilling.
>>
Do americans even listen to music without guitars and banjos?
>>
>>48981540
that's a p. good ep. have you heard his 'damn' single? it's much more chill if you prefer a more traditional deep house sound, but YYYYYYYYY is more ambient.
>>
>>48981930
I hope you're joking
>>
>>48981989
Yeah Damn is great, I just can't get enough of Amaze though. Next level vibes.

Looking forward to new stuff of his - YYYYYYYYY is going to be tough to top and whatever he does will probably disappoint a lot of people given the cult / instant classic status of YYYYYYYYY.
>>
File: cover.jpg (279 KB, 850x850) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
cover.jpg
279 KB, 850x850
top tier so far
>>
where the fug is xoul
where the fug is untold
where the fug is moire
where the fug is zootie
>>
>>48982012
The fact that these threads never survive through the (Euro) night when the americans are most active tends to make people think that americans don't listen to music without guitars and banjos.

>inb4 we invented techno hurr durr
>>
File: 71372abig.jpg (20 KB, 350x350) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
71372abig.jpg
20 KB, 350x350
anyone listen to this?
>>
>>48982112
But the vast majority of Top 40 music is influenced by house music (or is hip-hop). So much so that most guitarfags and oldfags over here complain about the overabundance of " talentless computer music" on the radio every fucking day.
Do most Americans have good taste in bleeps or appreciate the history/culture? Hell no. But we ain't out here listening to Billy Bob sing about milking cows all day either.
>>
>>48982178
wasn't feeling it tbh

LACR doesn't have much personality or defining characteristics per producer when it comes to their signature sounds

LIES has sort of the same problem, but not as bad

i still like both, but when a new releases pops up, it's usually a 70/30 chance it's worth keeping
>>
>>48982178
i thought it was really meh
>>
>>48982353
>defining characteristics per producer

inclined to agree with that with regards skander - it was a particularly dull release

as for delroy edwards... he has a pretty recognisable sound and delivery and dj harlow definitely had their own characteristics, I though. can't really be bothered with the gene hunt though tbh, that was p boring.
>>
>>48982480
i thought*
>>
I know it's not /bleep/, but it's not like anywhere else on here is going to pay attention to the new WANDA GROUP that just dropped.

p neat, although I am a fanboy
>>
>>48982962
didn't see that there was a new one? what's it called? his music sounds like steam but i like it. his old beat-based stuff is cool too.
>>
m8 what's it called?

i hear he's tri angle affiliated these days too
>>
>>48982988
https://umbrog.bandcamp.com/album/growing-together-2

it just sounds like his last few releases, but not as great

A Slab Of Being Held Captive was some real heady shit, what with all the seagulls and everything, maybe because I live in Brighton and he blatantly rinsed this place for field recordings before he left, it struck a weird almost nostalgic chord with me

still reckon his best is Piss Fell Out Like Sunlight, hit the perfect nerve between his transcendent ambient shit and his minimal knackered house beats
>>
>>48983125
Sick, thanks - gonna check now.

Yeah, Piss Fell Out Light Sunlight is great - gave that one a spin not too long ago and it went down like a treat. Really enjoyed Masculinity is a Wonderful Thing.

Big up the Brighton mandem, I sees ya. Not listened to A Slab... I think it came out when he was releasing loads of stuff at the end of last year and I couldn't keep up. I'll have to give it a listen. Didn't realise he left Brighton too. Where is he now?
>>
>>48983197
>Where is he now?
somewhere up north, huddersfield i think.
he got sick of it down here, don't blame him.
just gutted I missed him play down here, the last time he supported Yong Yong and I'm a fucking idiot for not looking out for it
>>
love u lou
>>
>>48983371
Huddersfield is a dump. Didn't know he played with Yong Yong, wtf. Was that in Brighton? Would've made the trip. Seen him a couple of times in London and it was good fun both times.
>>
>>48983458
>Was that in Brighton?
unfortunately so, sounds p tight when you saw him though
was it live or dj?
>>
>>48982092
swear to christ if nodata doesn't update with this shit before sunrise im gonna lose my shit
>>
File: 1402692302189.png (14 KB, 100x81) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1402692302189.png
14 KB, 100x81
>>48982112

>tfw one of the only murricans in these threads
>tfw one of the only murricans to post in these threads during those peak murrican hours

Oh well
>>
>>48981930
nope we need banjo music to set the mood while we fuck our cousins
>its not like were fucking diplo or shitty edm... this "dumb american" shitposting is pathetic
>>
>>48987200
>fucking defending diplo*
>>
https://soundcloud.com/ramibizzle/im-missing-you-kim-englishramib-ramix

listening to this
>>
File: Lil-Silva-Mabel.jpg (91 KB, 608x608) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Lil-Silva-Mabel.jpg
91 KB, 608x608
what do yall think

loved both this and the "distance" ep
>>
>>48981540
https://www.youtube.com/watch?v=DUfvMZuKU8c
>>
>>48982112
We thought electronic music was gay, so we gave it to the Europeans. It fits really.
>>
What are some good IDM albums that feature heavy use of the piano?
>>
>>48990502
Baths - Obsidian
>>
Wow got banned for posting about drugs, in a thread for music enjoyed predominantly by people on drugs, I'm assuming that's why last night's thread got deleted.

It was obviously reported by some bitter yank cunt who's never been clubbing, and that's some fucked up moderation to ban for it.
>>
>>48992199
>mods
Trying their best to ruin 4chan
>>
>>48981930
>not being well versed in Detroit techno, chicago house, NY garage, footwork and Disco.

Why do europeans hate good music?
>>
>>48990502
should really be in other threads discussing IDM stuff

>>48992199
jesus christ lol what the hell
>>
'sup /bleep/
I was in the thread yesterday asking for tunes I've missed in the past few months I've been holed up with depression for a set I'm playing on Friday.
I've decided to fuck off trying to come up with stuff that seems safe now, I just wanna play a fucking banging techno set.
Suggestions would be very much appreciated.
https://www.youtube.com/watch?v=uskxAfGkQpI
https://www.youtube.com/watch?v=xYPpprVMmOE
https://www.youtube.com/watch?v=re1LgG77oUA
https://www.youtube.com/watch?v=E5y6p9DN5f0
https://www.youtube.com/watch?v=A6qefV4ckbk
>>
ZOOTIE AND RANDOMER
http://nodata.tv/105005
http://nodata.tv/104861
>>
looking for more footwork or ghettohouse like

https://www.youtube.com/watch?v=PDN0M1uTJKE

ive listened to some dj tameil, dj rashad and traxxxman
>>
>>48992239
>implying americans into those genres
don't make me kek
>>
>tfw the only actress tunes you rate are the ones that sound vaguely like unfinished gescom demos circa 1994
>>
>>48993210
so, all of them
>>
Is there any room or call for old Chicago sounding house, sample heavy, no reverb, naive bangers?
Or should I learn how to properly mix my tunes?
>>
>>48993244
entirely depends on where you're playing and at what night. a lot of people still love this stuff
>>
>>48993244
yeah of course, but you still gotta mix 'em down right or no one will play them out
>>
>>48993273
Sorry, I mean like original productions.
Stuff I'm trying to make.
>>
>>48993276
I don't really know I'm doing. I've adjusted track volumes, EQ'd, panned some shit. That's about it
>>
gna check out this new gobby tonite
>>
>>48993244
Sure, I play that sorta shit, but I'm limited with what I can play because of the production values.
You still need a half decent mixdown for it to work out of club speakers. Doesn't have to be clean, just get the weight and volume right.
>>
>>48993345
Acquire studio monitors
Crank dat shit
Turn it down
Adjust levels/EQ
Rinse and repeat until it bangs as hard as possible
>>
>>48993345
play it on the loudest rig you can get hold of, loud.
you'll soon know what needs tweaking
>>
Will there be a split version of this?
http://www.untold-official.com/echo
>>
>>48992199
>Wow got banned for posting about drugs

maybe its because you're still in high school
>>
>>48993433
>what is dance music culture
>>
i need qt female bleep producers
>>
>>48993244

>add a track
>put a pink noise loop on that track
>crank up the pink noise until its a cunt hair under 0db
>solo each of your tracks with the pink noise (ie your drum track and the pink noise, simultaneously) and adjust the volume of the track until it doesn't clip/its just under 0db
>repeat this with each track. remember, to do one track at a time + pink noise
>>
>>48993463
Do you know about this girl named XOSAR? She's a real qtp2t for sure! :D
>>
>>48993463

Tokimonsta, Laurel Halo, the list could go on
>>
>>48993482

>add a track to your existing project

in case it wasn't obvious
>>
>>48993560

Sorry I misread your question, I thought you were talking about studio mixing

and yes, just pink noise
>>
File: Untitled.jpg (99 KB, 1088x640) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Untitled.jpg
99 KB, 1088x640
>>48993560
>>48993613

here is a helpful diagram explaining it
>>
>>48992199
I got banned for asking something about Germany because it wasn't directly about music or musical instruments... even though it was about musical culture but whatever. Clearly an upset American is to blame.
>>
>>48993601
play this, bitches will get crazy

https://www.youtube.com/watch?v=Pt50S-mfwMc

is not techno tho, neither from this year
>>
>>48993780
You are an ass. I laughed, but you're still an ass.
>>
>>48992502
Loved the first, third and fourth tracks, should go off when you play, I would be anyway
>>
why is everything hurfyd uploads so good

why are his videos so sick

why is he such a great guy
>>
>>48994173
i think maybe half of what he uploads is good, the rest is a distorted techno snoozefest
>>
>>48994452
i love it all to be honest
>>
>>48994163
nice one, I'll just keep at it I guess.
If anyone else has some suggestions though, I would appreciate it.
>>
>>48993893
this one is better?

https://www.youtube.com/watch?v=WgVJudpaBfk
>>
>>48994650
hell yeah it is.
Nice one mang.
>>
File: banned2.png (83 KB, 830x479) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
banned2.png
83 KB, 830x479
>>48992199
try and beat getting banned for this
>>
>>48994512
don't understand how this isn't boring music to you
https://www.youtube.com/watch?v=zpOBYwMO0lU
>>
>>48994913
simplicity isn't boring

dance music is for dancing
>>
>>48994871
because you should have used proper grammar and written it "actress' wife"

justified imo
>>
>>48994951
i like simple dance music, just not when it's as cookie-cutter as that. i mean seriously that track could have easily been made by a hundred different artists
>>
>>48994951
simplicity isn't boring

that track is fucking boring. honestly you only like it because hurfyd uploaded it

this is simple dance music done well

https://www.youtube.com/watch?v=daWgpI1bZb4
>>
>>48981540
can anyone rec moar hazy slow deep house like that terekke ep?
>>
File: mysteriousblackdj.png (246 KB, 566x585) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
mysteriousblackdj.png
246 KB, 566x585
>mfw Drexciya Hydro Doorway repress
>>
>>48982322
>But we ain't out here listening to Billy Bob sing about milking cows all day either.
speak for yourself fagit
>>
>>48989182
Really excited to hear this. The single w/ banks sounded great. Love lil silva
>>
File: common.jpg (57 KB, 300x396) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
common.jpg
57 KB, 300x396
>>48995055

>mysteriousblackdj.png

kek
>>
>>48995074
he looks exactly like coki
>>
>>48993463
Ma Nguzu (half of nguzunguzu), Fatima Al Qadiri, FKA twigs is involved with her production but I don't know how much, Jessy Lanza as well, and also Grimes.
>>
>>48995129
>>48993463

that's all indietronica territory though, not bleep territory

qt female bleep producers are kind of few and far between but i guess you have nina kraviz, xosar, flava d (shes actually kind of a skank) and i can't think of any more that aren't just DJs and don't produce
>>
Is /bleep/ just for techno and club stuff or do you ever talk about, you know, interesting music?
>>
>>48995182
to answer your question, yes it is just for club stuff

but the more you listen to it the more interesting you find it. it's not like listening to other forms of music, or even other forms of electronic music.
>>
>>48995182
define "interesting"
>>
>>48995215
define "define"
>>
>>48995182
Eat shit
>>
>>48995211
Thanks, I'll stay away from here
https://www.youtube.com/watch?v=TvPMCujglew
Seeya
>>
>>48995251
this is terrible

bye
>>
>>48995170

>nina kraviz

She is a terrible producer, he stuff is so fucking boring Berghain-chic tier
>>
>>48995251
That's not very interesting.
>>
File: Ference.png (886 KB, 828x548) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Ference.png
886 KB, 828x548
>>48995244
Ference is way better than Legowelt
https://www.youtube.com/watch?v=6trxfONDcOQ
>>
>>48995264
no one ever asked for actual good female producers

anyway ghetto kraviz was good imo
>>
File: dsfjd8cn8.jpg (15 KB, 500x500) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
dsfjd8cn8.jpg
15 KB, 500x500
>>48995277
It was more of a reaction image, but yeah, DBN releases are typically lekker m8 :O]
>>
File: lolno.gif (389 KB, 500x281) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
lolno.gif
389 KB, 500x281
>>48994961
>>
File: Cover.jpg (43 KB, 472x472) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Cover.jpg
43 KB, 472x472
I've been trying to get into /bleep/ music for a while and found pic related while browsing RA yesterday. I love it and I want to hear more like it but i din't know enough about EDM to know what to search for, help?
>>
clips for the new dnuos ytivil are up

https://soundcloud.com/iambruce/bruce-just-getting-started-tilikum-livity-sound

by bruce, as anticipated
>>
>>48996183
>EDM
we don't call it that 'round 'ere mate.
What you're after is house.
Browse the thread, look up more stuff by the same artists/on the same labels/remixes and collabs etc of the tunes you like.
Also, go clubbing or at the very least tune into Boiler Room/internet radio, these are tunes meant for DJ use.
>>
File: dasha.jpg (6 KB, 210x240) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
dasha.jpg
6 KB, 210x240
>>48993463
dasha rush
>>
File: dashar.jpg (222 KB, 784x472) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
dashar.jpg
222 KB, 784x472
>>48996349
one day we will get married
>>
>>48996183
>EDM
no
>>
>>48996367
>>
>>48993463
paula temple > all
>>
>>48996405
mate she's butters lol
>>
>>48996340
>we don't call it that 'round 'ere mate.

Yeah I know but I didn't know what else to say.
Thank's for the advice though
>>
>>48996458
you said this like three months ago and i'm still livid

i will actually bin you, come to the function / vatican shadow album release party at fabric london nov 22 and you're a dead man
>>
>>48996289
I hate it when I take a break from making my shitty loops and end up listening to some no name cunts clips and they're fucking hot as fuck goddamn.

Music sucks I wish I'd gotten into something else.
Fuck everything.
>>
>>48996493
mate she looks like a cross between a council estate hairdresser and a horse

i will pull her one day just to piss you off tho
>>
>>48996602
she's just not a plastic barbie mate

looks like a normal person and she's like in her 30s which is lush, mature

nice tarot sport record too that thing is rare
>>
>>48996636

boss are you saying that >>48996349 >>48996367 is a plastic barbie? keep chasing your butters wrong'uns fam, you're doing the world a favour.
>>
>>48996675
no she looks like a normal person too

just every time someone says "butters" they're into jubby tangoed croydon girls
>>
File: babeuskha.jpg (19 KB, 340x388) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
babeuskha.jpg
19 KB, 340x388
>>48996675
plastic barbie or not, you've got 5-10 years tops before you're waking up next to this
>>
>>48996720
lots of people say butters these days. i've never even been to croydon except for passing through on a train.

p temple is alright tbh, just not > all is all

i will come say hello at vatican shadow if you wish to discuss this further thouhg
>>
>>48996840
i just feel strangely attracted to her for some reason

sounds good tho are you actually going dude?
>>
>>48996899
yeah fair enough man, i can relate

i just googled it and can't find the even listing for some reason. not big on vatican shadow though, tbh. too much gimmick and pretty dull tunes, imo. will pop along though, why not?
>>
why do TTT only release some stuff as digital? it's pretty annoying
>>
>>48996934
honestly i think everything dom fernow is amazing

it's not on the fabric site for some reason just read the article on RA

http://www.residentadvisor.net/news.aspx?id=25895
>>
>>48996968
what? nothing they've released has been exclusively digital apart from this

http://www.discogs.com/Joy-Orbison-TTT-x-Hinge-Finger/release/3710998
>>
is fabric actually a decent club? most london crowds at clubs i've been to have been the majority ladbiblers and pricks
>>
>>48996998
sorry, didn't mean exclusively digital but rather that some stuff is vinyl only and some has a download option.
>>
>>48996979
ah sick, cheers man. i will pencil it into my diary

have you seen him live before?
>>
>>48997029
fabric's great mainly because of the lineups

the soundsystems are fucking sick as well. loud, bassy but well balanced and you can still talk to the person next to you

the crowd at fabric is hit and miss but honestly if you can't ignore the crowds at nights you go to then you have an issue.

>>48997048
a lot of labels are vinyl only. it's just the way the label owners want it done
>>
>>48997101
sweet

nah but i caught him perform as prurient once. it was seriously intense, he becomes absolutely possessed
have you ever been in a gym and some guy is lifting enormous weights, is in the middle of a rep and his face is completely contorted and red, welling up with tears and looks like he's going to tear someone apart? was like that but for 70 minutes

i was frightened anon
>>
>>48997171
im starting a new project
itll be a prurient cover band
ill call it hernia
>>
>>48997048
why do you care if a label releases stuff in a digital format? some people want to use CDJs too, you know
>>
>>48997194
pretty much
>>
>>48997199
no this is exactly my issue. i want to have the proper digital rather than a vinyl rip and it's annoying not knowing whether or not there will be a proper digital with TTT because it seems inconsistent in that sense.
>>
>>48995057
OK
>>
why is bleep kill
someone post techno or house plz

https://www.youtube.com/watch?v=GQZWE7jVjjA
>>
>>48990439
it was a bit gay, tbh. Part of what helped underground electronic music to survive so well for 20+ years is its acceptance of people. Most techno clubs in Europe are about 30% gay, 20% bi, and 50% straight.
>>
>>48998033
OK
https://www.youtube.com/watch?v=YSoG2UrzjPU
>>
Talking about Rashad Becker in here with anon the other day and I was saying I wasn't mad for his release. Listened to it earlier for the first time in a while and I take my words back sonny jim.
>>
anyone else see beats and chabuddy g eating jerk chicken at boomtown?
>>
What do y'all think of John Talabot? His dj-kicks mix last year was pretty good
https://www.youtube.com/watch?v=JKlKnw4XeMw
>>
>>48998710
was boomtown good

who did you catch
>>
>>48998985
it was decent i get fed up with reggae so quickly tho
kahn and neek + special request were next level
>>
Any FreeRo fam in here?
>>
>>48999600
fucking need to see kahn & neek, still never seen em
>>
Are you guys watching Boiler Room right now?
>>
>>48996478
yeah EDM implies the stupid big house trance and "house" thats popular now. Just call it electronic music or bleeps for 4chan. In the end genre names like techno and house are pretty important but you usually have to go to several club events to appreciate what the difference is in aesthetic.
>>
this just came up on random play and i am nodding

https://www.youtube.com/watch?v=lE-0gGvHfVU
>>
who /boilerroom/ here

I just locked in locked on, what's it been like so far ?
>>
>>49001559
Watched from the beginning. Solid but nothing really exciting.
>>
who's playing?
>>
>>49001457
this is p sweet.
Dat amen.
>>
>>49001630
logan atm. with d double e and footsie spitting.
>>
>>49001587
Has it been Logan / NGs from the start ?
>>
>>49001668
Nah, before Logan was Amy Becker and before her was some other guy. Forgot already because I haven't been paying attention then.
>>
Could do with a NG camo hoody they look deece

Also Flowdan just came on mic
>>
HAHA TIME FOR FLOWDAN
>>
>West Ham shirt
bog sim would be proud
>>
Is Logan the new Rodigan ?

Though obviously nowhere near as good
>>
STOP DOIN THAT
>>
>>49002079
dont tell me you're gassing about reloads
>>
>>49002129
Flowdan said that
>>
YA PLUM
>>
Discardas aaaat

I'll bang your father aaaaat
>>
BASED RIKO
>>
https://www.youtube.com/watch?v=LdLvp630plc
>>
Instrumental grime seems pretty dead atm, hearing nothing but old riddims
>>
LOL discarda fucking it up
>>
Just locked into Boiler Room and str8 away GUNSHOT RIDDIM. Logan-sama > everyone else, but I can already tell there is going to be far too many rewinds in this.
>>
>>49002478
Hi ninjabby
>>
>>49002478
Logan just rewinds when he feels sorry for the MC cos no ones feeling it
>>
>>49002512
I didn't think anyone would guess that was me from that.

>Foots spitting
>Waiting for "It's Footsie again, stop think twice take a look-see again, you don't war with Footsie again, bare hooks to your jaw from Footsie again"
>He does it

Good shit.
>>
>>48982353
You do realise everybody on LACR so far is just Delroy Edwards under a different alias?
>>
File: 1310482311776.jpg (214 KB, 1033x451) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1310482311776.jpg
214 KB, 1033x451
Grime isn't /bleep/
>>
>>49002396
that was awful
>>
>>49002644
moist
>>
>>49002659
ur awful
>>
>>49002644
Ron pls

>>49002682
ur awfuler
>>
See the mandatory disinterested white girls are present
>>
File: 1390242538759.png (124 KB, 339x323) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1390242538759.png
124 KB, 339x323
>>49002715
https://www.youtube.com/watch?v=V8fwWZD159k
>>
File: loscil submers.jpg (13 KB, 354x354) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
loscil submers.jpg
13 KB, 354x354
does anyone else love loscil as much as I do?
>>
>YES WHERE IS THE MAYOR OF HOUNSLOW?!

Based on some of his tweets it sound like he might have MC'd on a Kurupt set, I must hear that.
>>
lobster theremin: legit or overhyped?
>>
Oneman aww yisss

>>49002559
>I didn't think anyone would guess that was me from that.
Yeah, I'm quite good at useless things.
>>
>>49002766
This is surprisingly good. Reminds me of the tongue-in-cheek cheesiness of the old breakcore scene.
the only problem is that it's obviously carefully intended for people to take on face value as well as ironically.
>>
>>49002766
the awfulest
>>
>>49002840
kind of okay i guess

they are overhyped just like lies was but at least lies have a couple of classic releases under their belt, lobster does not
>>
Sounds of the DJ Eastwood, I would have rewound that shit.
>>
>>49002870
I partially agree.. though you have to admit the beats are pretty abstract.

Also the production is incredible.
>>
Already better than Logan's set.
>>
>>49002617
implying gene hunt is delroy edwards
implying pearson sound is delroy edwards
implying delivery is delroy edwards
implying skander is delroy edwards
wut
>>
PIED PIPER hnnnng
>>
>>49002969
yeah the production is impeccable.
All the more disappointing that that level of skill is being used to cynically.
>>
>tfw you will never mix at the Boiler Room
>>
>>49003152
to cynically what?

you should check out the PC Music label
>>
i know this ain't a sharethread, but does anyone know if the new moire leaked yet? str8 fiendin for that shit.
>>
>>49003241
*so cynically
>>
>>49003152
http://disown.pcmusic.info/
>>
>>48994871
>OT K-Trash threads every day about their waifus
>feels threads
>that gets a ban

step up mods, for real.
>>
How does /bleep/ feel about the Armand Van Helden remix of Sam Smith's "I'm Not the Only One"?
https://soundcloud.com/samsmithworld/sam-smith-im-not-the-only-one-armand-van-helden-remix

I'm not one for much Top 40, but Smith sounds like a House diva on this one and the remix is pretty top.

There's also a forthcoming Grant Nelson remix which I'm looking forward to hearing.
>>
mates

does anyone else shit their pants when taking mud and how can i avoid this.
go to sleep for the night. wake up with a big doody in my pants. it's fucking grim. it's only just starting happening to me recently and i feel indescribably fucking ashamed.
>>
>>49002644
great, just what we need, more stallman-tier copy pasta.
>>
>>49003285
BBOY 202/False is on What if that's what you mean.
>>
>>49003446
>http://disown.pcmusic.info/
>dat corporate sponsorship
>dat aesthetic over substance
also after listening to the music for a bit, it's like a vision of the future of escapist ITV programming. Like a reinvention of 80s corporation worship. It's not "safe", I'll give it that, but it's got zero substance. It's what the X Factor would call "quirky" and "unique". It's actually giving me that same kinda feeling I ha when I heard "Another Girl" by Jacques Greene, ie that it's what should be the future of pop music and yet it's a future I would not participate in.
It sounds like money, and fair enough. The aesthetic just isn't aimed at me as a 25 year old male.
I'll give it some credit for straddling the border between innovation and safety so well though.
I guess it's knowingly phony at least, rather than trying so hard to be "authentic" in that L.I.E.S. way.
>>
>>49003606
that was nice
>>
>>49003613
>when taking mud
wut
>>
File: 745.jpg (47 KB, 300x300) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
745.jpg
47 KB, 300x300
>>
>>48994871
I got banned for requesting an album
>>
>>49003775
Well said.
I'm currently exploring the genre and finding a few nice mixes. I think GFOTY, SOPHIE & AG Cook are dominating at the moment but it will be interesting to see how the genre will evolve.
>>
>>49003804
mdma u lameboy
>>
>>49003775
i dont think you get the contemporary art/DIS scene
http://artforum.com/slant/id=47107
>>
>>49004134
i dont think ur mum can get her ass off m dik
>>
>>48993463
Helena Hauff, easily the best.
>>
>>49002617
what are you talking about? dj punisher is him, yeah... but everyone else isn't
>>
>>49003126
this man knows

i want ramadanbro to do more harlow stuff. it's good in its ridiculousness
>>
if you see man drive in a german whip
blacked out window leaning back
see man drive in a german whip
look like a baller peas an that
>>
Is anyone still rocking the 05-07 dubstep vibe? ive been getting into dmz n friends a lot lately and wonder if ive missed the boat or what, swamp 81s alright but yanno i came to rek the diskotek
>>
>>49005898
i don't kick ball, do i look like a baller?
>>
>>49005898
>>49005927
Not /bleep/, fuck off.
>>
>>49005938
Grime is /bleep/
>>
>>49006048
German Whip isn't grime.
>>
new metasplice is nice
>>
>>49006115
What is it then?
>>
>>49006186
Hip Hop with DnB sections
>>
Aldoooonnna

sveetheart

aldona > paula temple... boss if you're still here chabudz is doing better than your dream girl
>>
ayo what's some essential Powell I need to hit up?
>>
>>49006421
rave 02 is probably my favourite but he's only got like 4 EPs or something so you might as well just listen to it all

seeing him in a couple of weeks actually. should be nice
>>
>>49006450
ta pal
>>
I fucking love this track: http://m.youtube.com/watch?v=o7q8UHjdH28

What artists/albums sound similar to it though? I'm not even sure what to call it. Chillstep?
>>
>>49006605
Meh, not too interesting. The rythm is so fucking generic.
>>
>>48099999
>>
File: Xhin-Sword.jpg (41 KB, 500x500) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Xhin-Sword.jpg
41 KB, 500x500
holy shit this is incredible

https://www.youtube.com/watch?v=TJSAvnpyvOg
>>
>>49006623
Yeah, but i love that cheesy, generic shit, however weird and plebby that is. I'm just looking for some artists with a similar sound to that track
>>
>>49006605
phaeleh i guess

can't really think of anyone else really. start watching a load of 'inspirational' nike adverts of people jogging and then try find out the name of the music from that or something. dunno
>>
>>49003613
lol definitely not
>>
>>49006760
Nah, that's like some tycho instrumental shit, way too boring. I mean something like Koi with thicker drums, deeper synths.
>>
>>49004033
>mud
just call it md like a normal person you ponce
>>
>>49006709
M83 , AWOLNATION, that shit
>>
>>49006821
>normal person

he shits himself at night
>>
>>49003613
how does that even happen on MD

i mean i can just about understand waking up with a shitstain in your pants after taking ket (happened to someone i know), but MD no way
>>
>>49006853
Thanks for the sugs, but i guess what i mean is stuff like Neon Indian or maybe even jon hopkins with a slower, dancier, beat heavy vibe
>>
http://www.factmag.com/2014/08/11/this-is-what-four-tet-sounded-like-in-1995/

alright lads, tbh I could go for another Fridge album soon
>>
>>49006914
https://www.youtube.com/watch?v=Nxg47_qqRfw
its the kinda of type of tune that has youtube channels dedicated to it, chill synthy washy stuff yeah, try that. Its pretty big right now, like that Tove Lo remix and M83, shouldnt be too difficult to find
>>
>>49000000
>>49006975

eugh i hate this shit

boring syrup
>>
>>49003876
Read the rules.
>>
>>49007228
lmfao, we found who did the reporting

fuck off mate
>>
>>49007273
It wasn't me idiot. I was banned for that too, years ago.
Read the rules newfag.
>>
>>49007291
lmfao
>>
tokimonsta/astronautica/dot are all pretty hot LA beats producers

(have personally fancied tokimonsta so hard for the last 3 years it pains me to think about)
>>
>>49007391
shame toki is a hack now
>>
>>48996478
the thing with this kind of music is that so much of it is almost entirely for listening to in clubs - so some tunes which are massive from the DJs/clubber's perspective are pretty obscure online or in any other context (especially if they are more old school)
>>
>>48996840
you weren't by any chance at the big Croydon rave in June
>>
>>49007560
>he big Croydon rave
lmao
>>
>>49007560
>i've never even been to croydon except for passing through on a train.
>>
any night owl man in?
>>
https://www.youtube.com/watch?v=mUQ4xVGktEI
>>
Can anyone I.D this track??
http://youtu.be/PVOC0nwMXy8?t=41m52s

Been searching for like a week now but all leads come up dry, wanna hear without the completely unnecessary filter
>>
How come Beats got fatter and Sniper got thinner
>>
>>49010375
because fatter is funnier and sniper is nowhere as good an MC name as grindah
>>
File: Untitled.png (269 KB, 1848x940) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Untitled.png
269 KB, 1848x940
>>48996636

>tarot sport
>rare

wat
>>
bump

tensnake if you're here you can redeem yourself by keeping the thread from dying in the hands of your fellow countrymen
>>
https://soundcloud.com/sly-dogg/baked-freeform-jam-sesh

here's a hip hop beat i made that incorporates multiple time signatures in FL studio.

can i have some feedback?
>>
>>49013077
I didn't listen to it but it's shit
>>
>>49013158
thanks pal
>>
>>49013077
>https://soundcloud.com/sly-dogg/baked-freeform-jam-sesh
0/10 worst new music of all time
>>
>>48993138
>detroit techno
>not made by americans

are you fucking mental
>>
reccomend me some minimal ambient /bleep/
I'm looking for stuff along the lines of Loscil, Tu'um and Sleep Research Facility
>>
>>49013077
>>49013724
sorry my music isn't up to /bleep/ standards
>>
>>49014011
jk i didn't even listen to it
>>49013724 (me)
>>
File: me in one picture.jpg (98 KB, 960x540) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
me in one picture.jpg
98 KB, 960x540
Random tunes I like

https://www.youtube.com/watch?v=CnIN79FfNsk

https://www.youtube.com/watch?v=N0amYrbaq6c

https://www.youtube.com/watch?v=43FVUsz1uXY

https://www.youtube.com/watch?v=H2egZk2RJJM

https://www.youtube.com/watch?v=dQPq7nIS64M

https://www.youtube.com/watch?v=2uKja4Ij75Y

https://www.youtube.com/watch?v=KjSdpsEfj2c

https://www.youtube.com/watch?v=cR932cs2tyc

And a picture I took that's supposed to represent who I am. Enjoy, bleep.
>>
Anyone else buzzing for this south london crockery assault release? Tin is a fucking 10/10 Lakeland strike package imo, and this remix is almost as good
https://www.youtube.com/watch?v=0Ue-YVTJJW4
>>
>>48992199
>>48994871
are you people really complaining about being banned for shitosting? holy hell.
>>
>>49014717
>no /ass/ pics
you dun goofed
>>
File: 1387887021897s.jpg (8 KB, 246x232) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1387887021897s.jpg
8 KB, 246x232
>download ableton trial
>my (first DAW)
>open it
>see UI
>mfw

oh god what have i done
any guides/tips to make this not so overwhelming for a complete newboi?
or was ableton a bad choice to start with?
>>
>>49017537
Just watch some youtube tutorials to pick up the basics. After that just keep fiddling about until you get what you're after.
>>
not sure if I'm in the right thread....

do you guys know more people like Justice, SebastiAn and J.A.C.K?? They've got a certain french electro sound that I love.
>>
>>49017872
>electro
>>
>>49018099

thanks for the healthy input.
>>
>>49017872
meh, generally people in these threads in particular aren't a fan of this stuff. it's counter intuitive but the general population of /mu/ would be much better suited to helping you out
>>
>>49018220

what do you guys listen to? I'm open to some recs
>>
>>49017872
Just look at stuff from the people signed to Ed Banger, Roule and Crydamoure.
>>
>>49018337

thank you
>>
>>49018325
here's a track you might like. gives me a very slight justice vibe

https://www.youtube.com/watch?v=lofDwAsYoQ4

check out the rest of the album if you like the tune, although this is the only track of its kind on there
>>
>>49017537

Work on the Arrangement View Selector section

Watch a youtube videos

It will take a while, but honestly, Ableton is god-tier when it comes to workflow and simplicity. Everything it's just....intuitive
>>
any of you boys write bangers of sorts? (i.e. anything of bleep interest and not the classic /mu/ chillstepbient indietronica vapourwave)
>>
>>49006865
mate i have no idea. im not some lightweight either. i have done my fair share of mdma in big quantities and nothing like this has happened before. every night at the last festival i went to. lots of covert shit sneaking. fucking mortified. i mean, these were pills. shit pills that i just took lots of to try make them work and some standard mdma mixed in. maybe cunts have started putting laxatives in pills i dunno. either way i am glad i am home and no longer shitting myself.
>>
>>49019426
>pills

there u go fam, problem solved
>>
>>49019426
i sometimes feel the need for a shit when i come up off pills or even some powder so who knows. actually shitting my pants though is another matter
>>
>>49017537
on the subject of which, ableton or fl studio?
>>
>>49019884
ableton no questions asked
>>
>>49019426
maybe you have bowel cancer
>>
>>49019164
>bangers
Sometimes I try
https://soundcloud.com/tantalum/god-piss-head-1/s-Dtkcq
https://soundcloud.com/tantalum/fr-1/s-g0dA6
https://soundcloud.com/tantalum/regurgilith
https://soundcloud.com/tantalum/propranolol-80mg-dose
>>
can I get some recs on some bouncy minimal?
>>
>>49019884
Ableton, unquestionably.
>>
>>49019519
yeh but u got to get whats going at a festival especially those last days.
>>49019554
innit i dont even understand, went for a shit like 3 times while conscious. still managed to shit myself while asleep. big one too. its fucking mad.
>>
>>49018461

I did like that song btw
>>
>>49019972
maybe ur mum has bowel cancer
>>
>>49019986
nice one boss, listening now
>>
>>49019986
>https://soundcloud.com/tantalum/regurgilith
this is top. vsts or hardware fam?
>>
https://www.youtube.com/watch?v=s-6MjhDDPLU
>>
>>49020459
Cheers!
No hardware, just Ableton's sampler with samples from hardware, heavily processed.
>>
>>49020493
nice one man. sounds big
>>
>>49004134
That was actually an enlightening read, and does make the PC Music thing make sense.
Makes me feel hella old and working-class though, even though I'm 25 and both my parents are university educated.
>>
>>49020698
Much appreciated, i'm hoping I get to debut it on a dancefloor sometime soon.
I'm interested to find out if I can move a room with it, I used to make pretty cheesy house so I' still not sure how it's gonna go down.
>>
could i post a footwork/160 bpm track ive made but not finished mixing for some feedback?
>>
>>49019972
10/10
>>
>>49021190
go for it
>>
>>49021190
go for it
>>
>>49021190
>>49021221
>>49021224
cheers

https://soundcloud.com/mono-fendai/dystopian-tubesrough-mix/s-2Yjnj
>>
hold tite boys i write ambient garage with a melancholy 90s london vibe
>>
>>49021288
>https://soundcloud.com/mono-fendai/dystopian-tubesrough-mix/s-2Yjnj
link isn't working
>>
>>49021426
it is working
>>
>>49021288
when it kicks in in sounds sick as fuck, the first 8 bars of sample chops are very nice, but it turns a bit dodgy when the snare comes in properly. personally i would just loop that first 8 bars of ghost in the shell sample instead of those chops on the second 8 bars, if that makes sense.

also i don't rate the actual snare sound, im dying to hear a sidestick or something a bit snappier.

other than that it sounds very very nice, kick drum is fat and the drum programming is very good, i like it a lot
>>
>>49021496
>>49021496
thanks for the honest feedback man. so your saying that the second 8 bar phrase had weak chops? ill try another sequence later on. is it just the chops in that second 8 bar phrase that you think is dodgy? is the chops throughout the rest of the song good?
thanks a lot i really appreciate the feedback
>>
heard this whilst in NTS
http://www.youtube.com/watch?v=xYPpprVMmOE
never heard a tune with such a packed yet clean low end
>>
>>49021646
jealoussss af i need to hear this tune out on a really loud soundsystem in a very dark room
>>
>>49021624
yea its just that part around 45 seconds sounds like shit, the rest is pretty good, i particularly like the part at 2:20. id repeat that bit again somewhere in the track and also the chops right at the start when the drums come in, those are the best parts
>>
>>49021758
yeah man.
this got played too and they were making banter that it sounded like what the end of a decent free party sounds like. I never been to one but lmao if all the tops get squashed like that

http://www.youtube.com/watch?v=oP6UNC1VEh4
>>
>>49021373
http://vocaroo.com/i/s0tDChjbU0lO

check it boys, let man know
>>
>>49021771
cheers man ill get that sorted. is the bit at 2.20 you like the pulse x clap pattern or the breakdown part with the vocal sample?
>>
>>49021802
at free parties that ive been to the soundsystem has never got tired like that, but ive always left before ~7am so maybe that's why
>>
>>49021876
i dont know if its vocaroo thats doing it but the lofi sound is pretty cool
>>
>>49021935
i like the bit where the clap comes in, and also the chops on the GITS sample at that point. also id say don't be afraid to just loop some of the best bits for longer because other parts sound a bit all over the place
>>
>>49021997
cheers fam...it's a bit of both probs. vacaroo does destroy quality but so does tape
>>
>>49021876
big tune! i was waiting for the cheesy vocal sample and you came through good lad
>>
>>49022107
glad you dug the jojo mate
>>
>>49022135
didn't clock it was jojo but her tunes are legitimately beautiful

https://www.youtube.com/watch?v=s8LIRtPnuA8
>>
new thread when?
Thread replies: 325
Thread images: 34
Thread DB ID: 8903



[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vip /vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y] [Search | Home]

[Boards: 3 / a / aco / adv / an / asp / b / biz / c / cgl / ck / cm / co / d / diy / e / fa / fit / g / gd / gif / h / hc / his / hm / hr / i / ic / int / jp / k / lgbt / lit / m / mlp / mu / n / news / o / out / p / po / pol / qa / qst / r / r9k / s / s4s / sci / soc / sp / t / tg / toy / trash / trv / tv / u / v / vg / vip /vp / vr / w / wg / wsg / wsr / x / y] [Search | Home]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.
This is a 4chan archive - all of the shown content originated from that site. This means that 4Archive shows their content, archived. If you need information for a Poster - contact them.
If a post contains personal/copyrighted/illegal content, then use the post's [Report] link! If a post is not removed within 24h contact me at [email protected] with the post's information.